zondag 12 juni 2011

Beste Ivan De Witte

Beste Ivan De Witte,

vrijdag 10 juni 2011 was voor alle voetballiefhebbers een spannende dag. De televisierechten zouden voor drie jaar herverdeeld worden. De eerste berichten sijpelden binnen, 55 miljoen euro... 'Amai, dat hebben ze bij de Pro League goed gedaan, dacht ik bij mezelf'. Mijn gedachten gingen ook direct uit naar alle eersteklasseclubs. Ook zij waren ongetwijfeld tevreden met dit bedrag. Voor vele voetbalclubs zijn de televisierechten nog steeds zowat de basis van hun budget. Alle geld is welkom, een Belgische voetbalclub leiden is zeker niet altijd winstgevend. Mijn eerste gedachten gingen dan ook naar hen. Hoera !!

Maar is er ook aan de voetballiefhebber gedacht ? Het antwoord blijkt helaas neen te zijn.

Beste Ivan De Witte, als voetballiefhebber weet ik allang dat het niet meer om ons draait. De voetballiefhebber is maar een aanhangsel bij het grote geld. Ook al besteedt hij elk seizoen heel wat geld om zijn favoriete ploeg aan het werk te zien, met de wensen van 'jan modaal' wordt geen rekening gehouden. Wedstrijden op onmogelijke uren, het last-minute schuiven met wedstrijddagen en uren, ... Het zijn maar enkele voorbeelden. Ooit denk ik trouwens dat het er wel nog van komt, een wedstrijd op oudejaarsavond of kerstavond. Alles voor het voetbal, alles voor het geld, de supporter moet zich maar aanpassen.

Recent was er veel te doen om de sites waar je illegaal naar het Belgisch voetbal kan kijken. Wel beste Ivan, ik denk dat het nieuwe voetbalcontract de mensen nog meer richting dergelijke sites zal duwen. Eén decoder is namelijk niet meer genoeg, we hebben er nu al twee nodig. De ene week kan je je favoriete ploeg op Telenet aan het werk zien, de volgende week moet je kijken op Belgacom TV. 'Wie heeft dit bedacht?', vraag ik me dan af ! De voetbalfan wordt nog maar eens aan zijn lot overgelaten en wordt richting illegale oplossingen geduwd. Een tweede decoder dat zie ik maar weinig mensen in huis halen ... We betalen al heel wat voor digitale televisie, een tweede abonnement zal ook voor de meest voetbalminnende Vlamingen een stap te ver zijn.

Beste Ivan De Witte,
proficiat met het nieuwe voetbalcontract. Je hebt je best gedaan voor de voetbalclubs, maar kan er in het vervolg ook aan de voetbalfan worden gedacht ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten